Direct naar de inhoud van deze paginacsrf
Noordkopvoorelkaar

Baliemedewerker

Het Nationaal Reddingmuseum zoekt mensen voor achter de balie. Het museum werkt in 2 dagdelen van 9.45 tot 13.30 en van 13.30 t/m 17.15 en je werkt altijd met zijn tweetjes en soms in het drukke seizoen met meer. Maar wat ga je dan doen als baliemedewerker: - Ontvangst van de bezoekers en daarbij kaarten scannen en verkopen - Winkel artikelen verkopen - Bezoekers begeleiden bij het activeren van de audiotour - Vragen beantwoorden - Telefoon opnemen als dat nodig is - Verkoop van koffie/thee en wat lekkers Geen één dag is hetzelfde en het werk is afwisselend. Belangrijk om te weten is dat er gevraagd wordt ook eens een dienst in het weekend te draaien. Het museum hanteert een vrijwilligersvergoeding. Lijkt het je leuk of heb je vragen? Neem gerust contact op via [e-mailadres verborgen] of tijdens kantooruren via [telefoonnummer verborgen]

Lees meer

structureel

Den Helder

Administratie & receptie
Gastvrijheid & horeca
In een winkel

Beschrijving

Het Nationaal Reddingmuseum zoekt mensen voor achter de balie. Het museum werkt in 2 dagdelen van 9.45 tot 13.30 en van 13.30 t/m 17.15 en je werkt altijd met zijn tweetjes en soms in het drukke seizoen met meer.

Maar wat ga je dan doen als baliemedewerker:

- Ontvangst van de bezoekers en daarbij kaarten scannen en verkopen
- Winkel artikelen verkopen
- Bezoekers begeleiden bij het activeren van de audiotour
- Vragen beantwoorden
- Telefoon opnemen als dat nodig is
- Verkoop van koffie/thee en wat lekkers

Geen één dag is hetzelfde en het werk is afwisselend. Belangrijk om te weten is dat er gevraagd wordt ook eens een dienst in het weekend te draaien.

Het museum hanteert een vrijwilligersvergoeding. Lijkt het je leuk of heb je vragen? Neem gerust contact op via [e-mailadres verborgen] of tijdens kantooruren via [telefoonnummer verborgen]

Praktische informatie

Tijdsinvestering

Eenmalig 4 tot 14 uur

Het mag ook elke week of een aantal keer! Geef je voorkeur aan in je bericht!

Locatie

Den Helder

Bijzonderheden

Geschikt voor jongeren

Impact

Voor wie

Kinderen & jongeren

Nieuwkomers & vluchtelingen

Volwassenen

Ouderen

Impactgebied

Kunst & cultuur
Sociaal & welzijn

Categorie

Administratie & receptie
Gastvrijheid & horeca
In een winkel
Sylvia
65% profielsterkte

Over Sylvia

  • Deze vraag is gecheckt door de helpdesk
  • Sylvia is ingeschreven op Noordkopvoorelkaar sinds 23-03-2016
  • Meerdere positieve matches gemaakt
  • Aanbeveling ontvangen
Zeer vriendelijk en geeft duidelijk uitleg, over het vrijwillgers werk, waarop ik reageerde . Uitstekende communicatie.
Ronald
Delen:
Bewaar:
Print:

Anderen bekeken ook

Met spoed gevraagd hulp in restaurant!
Den Helder

Met spoed gevraagd hulp in restaurant!

Wekelijks · 3 tot 5 uur
Omring

Voor het weekend zijn wij opzoek naar een vrijwilliger man/vrouw die het leuk vindt om te helpen bij het uitserveren van de maaltijden in ons gezellige restaurant in De Golfstroom. Het restaurant is voor onze cliënten en bezoekers uit de wijk De dienst is van 10.30 uur tot 14.00 uur en bestaat uit de maaltijd uitserveren en in samen werking met medewerkers. Daarna ruimen we alles weer op. Natuurlijk is een gezellig praatje met onze bezoekers ook erg belangrijk. Affiniteit met ouderen is een pre, net als goede hygiëne, goede beheersing van de Nederlandse taal en sociaal vaardig zijn. Bij deze vacature moet je wel de handen uit de mouwen kunnen steken. Voor meer info of bij interesse over deze vacature kunt u contact opnemen met Desiree Bal [telefoonnummer verborgen] (bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag)

Chauffeur gezocht!
Den Helder

Chauffeur gezocht!

Eenmalig · 3 tot 8 uur
Omring

Vanuit de Golfstroom rijd er van maandag tot en met vrijdag een bus die klanten vervoerd naar ontmoetingscentrum de Soos in de Golfstroom. Tevens doen wij af en toe leuke extra ritten/uitjes met onze bewoners vanuit de Golfstroom Wij zoeken op dit moment een chauffeur voor inval, met een aantal maanden komt de dinsdag beschikbaar De bus rijd van maandag tot en met vrijdag van 9.00-10.30 uur en van 15.00-16.30 uur, je heb voor deze bus alleen je B rijbewijs nodig. Soms komt het voor dat er een uitje gepland wordt of er iemand tussen door naar huis gebracht moet worden. Je bent dus wel de gehele dag beschikbaar. Voor deze functie moet je wel flexibel zijn, sociaal vaardig, verantwoordelijkheid hebben, natuurlijk in bezit zijn van een geldig rijbewijs, goede Nederlandse taal, affiniteit met ouderen en dementie, vindt je het leuk om het gezellige chauffeurs team te komen versterken zijn wij opzoek naar jou!! Wil je eens een keertje meerijden om te kijken of het wat voor je is of wat meer informatie willen kan je bellen met Desiree Bal-Roobol [telefoonnummer verborgen] (bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag) of via [e-mailadres verborgen]

Coördinator Buddysysteem bij TOMaatjes
Den Helder

Coördinator Buddysysteem bij TOMaatjes

Wekelijks · 2 tot 4 uur
OpenEmbassy

Wil jij nieuwe vrijwilligers goed begeleiden en bijdragen aan sterke verbindingen tussen vrijwilligers? Word de verbinder in ons buddysysteem en maak een verschil voor nieuwkomers-kinderen én onze vrijwilligers! Over ons: OpenEmbassy is een sociale onderneming uit Amsterdam die landelijk opereert. Wij zorgen ervoor dat nieuwkomers zinnig, waardig en vlot hun weg kunnen vinden in Nederland. Het TOMaatjes team houdt zich voornamelijk bezig met het helpen van kinderen en jongeren uit een nieuwkomersgezin met schoolwerk. Kinderen van nieuwkomers krijgen thuis vaak minder hulp bij hun schoolwerk dan hun Nederlandse klasgenoten. Wij koppelen daarom kinderen van 6 tot 18 jaar aan vrijwilligers (TOMaatjes) om hen een gelijke kans te geven. TOMaatjes helpen kinderen en jongeren bij het maken van huiswerk, oefenen van de Nederlandse taal en andere moeilijke schoolvakken. Als coördinator van het buddysysteem zorg jij ervoor dat de nieuwe vrijwilligers moeiteloos hun weg kunnen vinden in ons TOMaatjes project. Jij houdt toezicht op ons nieuwe buddysysteem, een initiatief dat zowel nieuwe als ervaren vrijwilligers ondersteunt. Samen met jou bouwen we aan een warm en hecht netwerk voor vrijwilligers en kinderen. Over het Buddysysteem Vanaf januari 2025 koppelen we elk nieuw TOMaatje aan een ervaren TOMaatje (een buddy) voor een periode van drie maanden. Het buddysysteem biedt nieuwe vrijwilligers laagdrempelige ondersteuning en versterkt de betrokkenheid van ervaren TOMaatjes. Na drie maanden worden de nieuwe TOMaatjes zelf een buddy, waardoor iedereen de kans krijgt om te leren en te groeien. Jouw rol als coördinator Als coördinator zorg jij ervoor dat het systeem soepel loopt: • Je koppelt de TOMaatjes aan de ervaren buddy's. • Je checkt na elke drie maanden in met de buddy-koppels om de voortgang te monitoren. • Je biedt begeleiding en ondersteuning om de kwaliteit van het buddysysteem hoog te houden. • Je denkt proactief mee over verbeteringen en implementeert deze waar nodig. Over jou • Je houdt van coachen en wil hier ervaring in opdoen of hebt hier al ervaring mee. • Je bent goed in het maken van verbinding met mensen, ook bij taal- en cultuurverschillen. • Je kunt gestructureerd werken en kunt zelfstandig taken oppakken. • Je bent tussen de 2-4 uur per week beschikbaar. • Je beheerst de Nederlandse taal. Wat bieden wij? • Een kans om te groeien als coach en ervaring op te doen in een sociale onderneming. • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om grotendeels online te werken. • Begeleiding van ons team en samenwerking in een divers en intercultureel team. • Een betekenisvolle rol waarin je direct impact hebt op kansenongelijkheid. • Toegang tot kennis over inburgering, integratie en het ondersteunen van nieuwkomers. • Mogelijkheden om met eigen opgedane ervaring meer eigen invulling aan het buddy-systeem te geven. Interesse? Ben jij onze nieuwe coördinator die het buddysysteem naar een hoger niveau tilt? Reageer dan snel en word onderdeel van een organisatie die werkt aan een warmere, inclusievere samenleving. Wij kijken ernaar uit om je te verwelkomen!

Gastheren en gastvrouwen
Den Helder

Gastheren en gastvrouwen

Wekelijks · 4 tot 8 uur
Lichtschip Texel

Het Lichtschip heeft over belangstelling in het afgelopen jaar niet te klagen gehad. Heel veel bezoekers hebben wij aan boord gehad. Voor de huidige bemanning wordt het soms te druk om alles in goede banen te kunnen leiden. Ook de toenemende leeftijd speelt een grote rol. Wij kunnen voor het nieuwe seizoen extra mensen gebruiken. Taken? Kaartjes verkopen en het winkeltje bemensen. Wat toezicht houden. Mensen de weg wijzen. Kortom: wij zoeken gastvrouwen- en heren. Stap aan boord van het Lichtschip. Kennis van nautische zaken is niet noodzakelijk, enthousiasme natuurlijk wel. Als je het verschil weet tussen stuurboord en bakboord is dat een pré. Heb je interesse? Reageer op dit bericht of stuur een PB via onze Facebookpagina. We proberen zo snel mogelijk te reageren. Maar vergeet niet: we zijn een vrijwilligersorganisatie, soms moet je wel eens dag wachten op een reactie.

Helderse Molenstichting zoekt een secretaris
Den Helder

Helderse Molenstichting zoekt een secretaris

Wekelijks · 1 tot 2 uur
Helderse Molenstichting "De Onderneming"

Wij zijn op zoek naar een nieuwe secretaris voor de Helderse Molenstichting "De Onderneming". De herbouw van een molen is een uniek project! Wat zijn ongeveer de taken ? 1. De secretaris is belast met de correspondentie van het bestuur en draagt zorg voor de archivering van de stukken. 2. De secretaris schrijft (in overleg met de voorzitter) vergaderingen uit (inclusief een agenda) en verstuurt hiervoor de uitnodigingen. 3. De secretaris stelt de notulen op van de vergaderingen en draagt zorg dat de notulen ter vaststelling voor de volgende vergadering worden geagendeerd. 4. De secretaris draagt zorg voor het tijdig verschijnen van het jaarverslag. 5. De secretaris stelt de notulen op van de vergaderingen tussen voorzitter bestuur en de Raad van Toezicht U maakt deel uit van een enthousiaste groep die elkaar altijd wil helpen. Ik zeg doen !!! Interesse ?? Stuur s.v.p. e-mail naar [e-mailadres verborgen]

Helderse Molenstichting zoekt sponsorwerver
Den Helder

Helderse Molenstichting zoekt sponsorwerver

Wekelijks · 1 tot 2 uur
Helderse Molenstichting "De Onderneming"

De Helderse Molenstichting "De Onderneming" werkt aan de herbouw van een molen op de Molenwerf in de Den Helder. Naast de bouw is het ook bekangrijk dat de molen ingericht gaat worden met exposities maar ook algemene inrichting. Om de inrichting te kunnen betalen zijn fondsen nodig en daarom zijn wij op zoek naar een fondsverwerver (m/v). Interesse? Neem gerust contact met ons op ! Wij wachten in spanning af !

Trainsters Heldin Noord-Holland Noord
Den Helder, Hollands Kroon, Schagen

Trainsters Heldin Noord-Holland Noord

Wekelijks · 4 tot 8 uur
Rode Kruis

Wil jij bijdragen aan het zelfvertrouwen van vrouwen, zodat zij de regie kunnen en durven nemen in een noodsituatie? Heb jij ervaring of affiniteit met trainingen geven of sta je makkelijk voor een groep? Ben je communicatief sterk? Solliciteer dan nu bij het Rode Kruis Noord-Holland Noord op de functie: Trainsters Heldin (vrijwillig) Wat is Heldin? Heldin is een cursus voor vrouwen die het lastig vinden om te handelen in noodsituaties. Tijdens de cursus werken de deelnemers niet alleen heel gericht aan hun EHBO-kennis, maar ook aan zelfvertrouwen, daadkracht en effectieve communicatie. Door Heldin leren de vrouwen zich te redden in diverse, uitdagende situaties en voelen ze zich daardoor meer zelfverzekerd over hun eigen kunnen. Daardoor weten ze niet alleen wát ze moeten doen in een noodsituatie, maar ook durven ze te handelen én blijven ze rustig. Er is voorrang voor vrouwen met een laag inkomen die niet zelf een particuliere cursus kunnen betalen. Heldin bestaat uit individuele kennismakingsgesprekken en zeven bijeenkomsten van 2,5 uur, die allemaal worden verzorgd door twee vrijwillige Heldin trainers. We organiseren dit in samenwerking met scholen, buurthuizen en andere maatschappelijke organisaties. We zoeken momenteel trainers om deze cursussen te geven! Over wat dit jou brengt Het Rode Kruis biedt verschillende trainingen aan, namelijk: een EHBO-cursus, een introductiecursus Heldin, een training didactische vaardigheden en een training interculturele communicatie. • Intervisie met de andere trainers voor kennisuitwisseling. • Je bent betrokken bij een maatschappelijk project dat ertoe doet en kunt direct verschil maken voor de vrouwen in de cursus. • Je kunt een netwerk opbouwen met onze samenwerkingspartners in het maatschappelijke veld en met de andere trainers. • Je ontvangt een vrijwilligersovereenkomst en reiskostenvergoeding. Over jou • Je hebt ervaring of affiniteit met het begeleiden en trainen van dynamische groepen. Of je staat makkelijk voor een groep. • Je hebt ervaring of affiniteit met mensen met verschillende achtergronden. • Je beschikt over goede sociale en communicatieve vaardigheden en weet verbinding te leggen met de cursisten. Wat is je tijdsinvestering? • Gemiddeld zijn trainers per cursusreeks 30-35 uur kwijt aan de cursus inclusief de voorbereidingen, briefing, kennismakingsgesprekken en evaluatie. • We verwachten dat je minimaal 2 keer per jaar een cursusreeks kunt geven voor minstens 2 jaar. • Voorafgaand aan de cursus krijg je samen met je collega-trainer een briefing op het Rode Kruis kantoor waar je meer informatie krijgt over de samenstelling van de groep, de cursuslocatie en praktische details. Ook krijg je de cursusmaterialen mee. • Er vinden individuele kennismakingsgesprekken (30 min per deelnemer) plaats met de deelnemers vóór de start van de cursusreeks. Een gemiddelde groep bestaat uit 10 deelneemsters. • Na afloop vindt er een evaluatie plaats met de collega-trainer en projectleider Heldin. Meer informatie of aanmelden? Lees meer over het Rode Kruis op onze website. Wil je je aanmelden, stuur dan je motivatie en cv via onderstaande sollicitatieknop. Over ons Het helpen van mensen in nood om de hoek – en ver weg, vanuit ons hart en met de mouwen opgestroopt. Dát is waar het Rode Kruis voor staat. Dit doen wij door het vergroten van de weerbaarheid van mensen, zodat zij zichzelf en anderen helpen in noodsituaties. In Nederland helpt het Rode Kruis samen met meer dan veertienduizend vrijwilligers door onder andere Noodhulp, Evenementenhulp, Eerste Hulp (onderwijs) en Burgerhulp te bieden. Het Rode Kruis laat zich bij de keuze voor de juiste kandidaat niet leiden door culturele achtergrond, fysieke beperkingen, genderidentiteit, geloofsovertuiging, geaardheid of leeftijd. Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Locatiecoördinator evenementenhulp Noordkop
Den Helder, Schagen

Locatiecoördinator evenementenhulp Noordkop

Wekelijks · 2 tot 4 uur
Rode Kruis

Houdt jij je hoofd koel en vindt je het leuk om te werken binnen de evenementenhulpverlening met gemotiveerde vrijwilligers? Bij hele grote en de kleinere evenementen biedt het Rode Kruis eerste hulp met onze eigen opgeleide EHBO-ers. Met vele vrijwilligers bemannen we de EHBO-posten bij evenementen. Om ervoor te zorgen dat al onze vrijwillige hulpverleners in Noordkop (Schagen tot Den Helder) weten waar ze nodig zijn en waar ze ingezet worden zoeken we een: Locatiecoördinator evenementenhulp Noordkop (vrijwillig) Samen met jouw collega-coördinator maak je deel uit van het team evenementenhulp. Dit team bestaat naast jullie uit de coördinatoren van de andere locaties. Dit team wordt begeleid door de coördinator hulpverlening (beroepskracht) en deze is ook jouw aanspreekpunt. Er is regelmatig overleg met dit team en de coördinator hulpverlening. Je bent bij voorkeur een dagdeel per week beschikbaar (2-4 uur), grotendeels passend binnen je eigen agenda en met mogelijkheid van thuiswerken. Houd jij het overzicht?  Wat ga je doen? · Je bent het aanspreekpunt voor organisaties die op zoek zijn naar hulpverlening bij evenementen en het onderhouden van contacten; · Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een draaiboek of inzetbrief, het maken van een offerte, administratieve afhandeling en het regelen van praktische en logistieke zaken. Na afloop evalueer en signaleer je knelpunten; · Je draagt zorg voor voldoende, geschikte vrijwilligers die ingezet kunnen worden op deze evenementen. Dit gaat in overleg met de coördinator hulpverlening. · Je voert kennismakingsgesprekken met nieuwe hulpverleners en zorgt voor begeleiding tijdens hun inzet. · Je draagt bij aan een professioneel en uniform proces van de evenementenhulpverlening in afstemming met de coördinator hulpverlening; Wat vragen we? · Je bent 25 jaar of ouder, spreekt goed Nederlands en hebt minimaal een MBO werk- en denkniveau; · Is accuraat, stressbestendig en beschikt over goede organisatorische en communicatieve vaardigheden; · Beschikt over ‘hands on’ mentaliteit en het vermogen om te kunnen improviseren; · Je hebt affiniteit met evenementenhulpverlening en ervaring in het samenwerken met vrijwilligers is een pré; · In het bezit van de certificaten uitgebreide EHBO of is bereid dit te halen; · Je kunt werken met diverse computersystemen en hebt zelf een computer tot je beschikking. · Je woont in of in de omgeving van Schagen tot Den Helder. Wat bieden wij? Als locatiecoördinator evenementenhulp draag je bij aan het werk van het Rode Kruis. Dat geeft een goed gevoel! Je krijgt de kans je talenten te ontwikkelen en werkt samen met gemotiveerde en enthousiaste vrijwilligers en medewerkers. Het Rode Kruis vergoedt gemaakte reis- en onkosten en zorgt dat je tijdens uitvoering van je werkzaamheden verzekerd bent. Ook verzorgt het Rode Kruis cursussen en/of trainingen ten behoeve van het uitoefenen van de functie. Bij het Rode Kruis werken we middels onze grondbeginselen en gedragscode. Iets voor jou? Ben je enthousiast over de vacature logistiek medewerker en wil je direct reageren? Druk op de sollicitatieknop! Meer informatie over het Rode Kruis vindt je op de website. We hopen je snel te ontmoeten! Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Vrijwilliger Entreegebouw
Den Helder

Vrijwilliger Entreegebouw

Wekelijks · 4 tot 6 uur
Hortus Overzee

Tijdens deze werkzaamheden staat het verwelkomen van de gasten staat op nummer één. U bent het gezicht van het bedrijf en het is uw taak om een positieve eerste indruk achter te laten. Als gastheer/gastvrouw bent u beschikbaar om de gasten te voorzien van informatie en hun vragen te beantwoorden. Het komt vaak voor dat u ook een stukje horeca meepakt, wanneer alle gasten verwelkomd zijn kunt u als gastheer of gastvrouw de gasten voorzien van een hapje en een drankje. Daarbij ook de taak om de ontvangstruimte en de terrassen netjes te houden. Hortus Overzee heeft een gemoedelijke werksfeer, er is altijd tijd voor een gezellig praatje. Wij verwelkomen bij Hortus Overzee graag nieuwe vrijwilligers die een steentje willen bijdragen door gastheer/gastvrouw te zijn als het seizoen weer begint! Hortus Overzee Heeft u interesse, stuur dan een bericht.

Jongeren